Crispy identity en easy to use website voor global health artsen

 

De NVTG is een beroepsvereniging voor artsen 'internationale gezondheidszorg'. Ze organiseert congressen en symposia en stimuleert onderzoek en onderwijs over medische zorg in lage- en middeninkomens landen. 

Hoe krijg je meer leden, meer jongeren en meer diversiteit aan smaken in je vereniging? De NVTG vroeg Mevrouw van Mulken een crispy huisstijl en easy-to-use website te ontwikkelen die communiceert, informeert en een brede groep professionals aanspreekt. Met centraal daarin de mensen die de vereniging haar gezicht geven. 

NVTG-ers zijn avontuurlijke professionals die graag vertellen over hun werk in Afrika, Azië en Latijns Amerika. Die kans krijgen ze op de nieuwe website. Van opereren bij het licht van een iPhone tot het mee-ontwikkelen van een nationaal onderwijscurriculum voor artsen, elk verhaal maakt duidelijk dat het hier om bijzondere mensen met een bijzonder vak gaat.

In samenwerking met potatoDie (webdev) en fotograaf Kors de Bruin (portretten).

Nieuw logo, nieuwe kleuren, nieuw elan! De multifunctionele huisstijl is beschreven in een stijlboek en de website biedt naast de verhalen, een overzicht van het omvangrijke netwerk van professionals dat betrokken is bij het werk van de NVTG. Ook kunnen NVTG-ers een profiel aanmaken op de site en daarmee in contact komen met een collega in een andere regio.